CyprienGaillard explores the absurd aspects of dystopic architectures and
their remaining ruins through dilapidation, destruction,
demolition, preservation, conservation and reconstruction of architecture. For his exhibition at KW
Institute for Contemporary Art in Berlin he has created a new,
large-scale piece, which – whilst departing from a prototype of the monument –
completes itself in the process.
Similarly to the relocation
of the Pergamon Altar, 72,000 bottles of beer of the brand “Efes” have been
transported from Turkey to Germany.The cardboard boxes filled with bottles form the even
steps of the pyramid. By using the monument – by climbing the sculpture and
drinking the beer – its destruction is already initiated….Along the lines of
the gradual destruction of the sculpture the alcohol gradually dispels and
destroys both body and mind.
The physical hangover is also an architectural
one, from which one has to recover.”
Ο Cyprien Gaillard σχολιάζει με χιούμορ τη φθορά, καταστροφή, κατεδάφιση, συντήρηση, διατήρηση και αποκατάσταση της αρχιτεκτονικής και της έκθεσής της. Μέσω μίας παράλογης και βάρβαρης πρακτικής - απόσπασης και απομόνωσης ιστορικών στοιχείων και μνημείων από το φυσικό τους περιβάλλον και της επανατοποθέτησης τους σε ένα ξένο μουσειακό χώρο - το έργο μεταβάλλεται από ένα ζωτικό κομμάτι της ιστορίας σε ένα απολίθωμα.
Η beeramid - που πραγματοποιείται στα πλαίσια της Berlinalle- επιχειρεί να ενσωματώσει τη πρακτική της καταστροφής σχολιάζοντας ταυτόχρονα την απόσπαση της βιβλιοθήκη της Περγάμου και την μετακόμιση της στο Μουσείο του Βερολίνου.
via KW berlin
No comments:
Post a Comment